Dwujęzyczność w Naszej Szkole

W roku szkolnym 2012/2013 rozpoczęliśmy innowacyjny program nauczania języka angielskiego. Zaproponowaliśmy naszym uczniom edukację języka angielskiego podczas zajęć muzyki i informatyki, a także nowatorską formułę kształcenia przez zabawę: zajęcia FUN TIME. Nasi nauczyciele dokładają wszelkich starań, aby język angielski był stale obecny na zajęciach, a dzieci wykorzystywały poznane zwroty oraz słownictwo podczas codziennej komunikacji. Z uwagi na to, że metoda funkcjonuje dopiero drugi rok w Naszej Szkole, nauczyciele są ze sobą w stałym kontakcie. Analizują i konsultują wyniki swojej pracy, aby jeszcze bardziej udoskonalić edukację. Wiedza zdobyta przez uczniów w trakcie zajęć uzupełnia się. Duży nacisk kładziemy na to, by nasi uczniowie zwracali się do nauczycieli w języku angielskim, używając wcześniej poznanych zwrotów i wyrażeń.

Zależy nam również na swobodnym posługiwaniu się językiem angielskim. Podczas lekcji muzyki dzieci poznają nie tylko nazwy nut czy instrumentów w języku angielskim, ale również liczne piosenki czy rymowanki. Zajęcia z informatyki prowadzone są metodą FUTUREKIDS, która jest dostosowana do potrzeb i możliwości najmłodszych. Poprzez zabawę w przyjaznej atmosferze osiągane są najlepsze efekty. Metoda charakteryzuje się wysoką skutecznością przyswajania wiedzy komputerowej oraz doskonaleniem słownictwa w języku angielskim. A wszystko dzięki zabawnym zadaniom komputerowym, rozbudzaniu w dzieciach dociekliwości i kreatywności oraz pokazywaniu życiowej użyteczności informatyki.

Program Dwujęzyczności realizujemy także w trakcie 5 godzin języka angielskiego w tygodniu. Podczas zajęć prowadzonych w formie edukacji przez zabawę, tzw. Fun Time, uczymy dzieci języka obcego poprzez gry i quizy językowe, a także liczne piosenki. Dzięki tej formule dzieci nie tylko świetnie się bawią, ale także aktywnie angażują w konkursy, łamigłówki czy zadania taktyczne, przyswajając oraz utrwalając w sposób naturalny liczne zwroty i sformułowania.

Niewątpliwą zaletą programu jest to, że dzieci dużo szybciej zaczynają rozumieć język obcy, jak również reagować na usłyszane komunikaty nauczyciela. Mamy nadzieję, że zaproponowana przez nas metoda nadal będzie cieszyła się wielkim zainteresowaniem zarówno ze strony Uczniów, jak i ich Rodziców.