Projekt edukacyjny dla klas
W roku szkolnym 2023/2024 w starszych klasach szkoły podstawowej w nauczaniu biologii będziemy stosować metodę projektowo-laboratoryjną, która skupia się na aktywnym uczestnictwie uczniów w procesie nauki i rozwijaniu ich umiejętności praktycznych.
Metoda projektowa pozwala na:
- Zwrócenie większej uwagi na indywidualne potrzeby ucznia.
- Kreatywną pracę nad tematem, dzięki czemu uczniowie są bardziej zainteresowani tematyką lekcji.
- Rozwijanie umiejętności praktycznych, ponieważ w dużej mierze skupia się na praktycznej części nauki.
- Rozwijanie umiejętności pracy zespołowej, które są niezwykle ważne w dzisiejszych czasach.
Uczniowie mają szansę na zdobycie wiedzy na temat biologii w sposób, który angażuje ich emocjonalnie i pozwala na zrozumienie, jak ta wiedza jest wykorzystywana w rzeczywistości
W ramach metody projektowej uczniowie zostaną zaangażowani w projekt związany z postawą prozdrowotną, który będzie polegał miedzy innymi na tworzeniu komiksu promującego zdrowy styl życia. Praca ta pozwoli na rozwijanie umiejętności kreatywnych, jak również nauczy uczniów, jak skutecznie komunikować ważne kwestie dotyczące zdrowia.
W celu dalszego rozwijania swoich umiejętności uczniowie szczególnie zainteresowani biologią będą mieli możliwość wzięcia udziału w dodatkowych zajęciach przygotowujących do wojewódzkiego konkursu biologicznego. Będą one prowadzone poza godzinami lekcyjnymi i pomogą uczniom w doskonaleniu swojej wiedzy oraz kompetencji.
Na koniec roku szkolnego planujemy wycieczkę do centrum nauki w Toruniu, gdzie uczniowie będą mieli okazję zobaczyć, jak w praktyce wykorzystuje się wiedzę biologiczną i jakie są możliwości jej wykorzystania w przemyśle, medycynie czy rolnictwie. Chcielibyśmy podkreślić, że w ramach tej metody nie będzie stosowana tradycyjna forma testów i sprawdzianów.
Ocenianie uczniów będzie odzwierciedleniem ich zaangażowania i pracy własnej, a także jakości wykonanej pracy na zajęciach projektowych.
Oceny będą opierać się na kilku kryteriach, takich jak:
- Zaangażowanie ucznia w proces nauki oraz chęć uczestnictwa w zajęciach.
- Praca indywidualna oraz w grupie.
- Umiejętności praktyczne, takie jak umiejętność korzystania z przyrządów laboratoryjnych czy umiejętność analizowania wyników eksperymentów.
- Zdolność do skutecznego wykorzystywania zdobytej wiedzy w praktyce, na przykład w tworzeniu komiksu.
Ocena końcowa będzie wynikiem całorocznej pracy ucznia, a także oceny końcowej projektu.
Będzie to więc wynik oceny pracy ucznia w aspekcie jego zaangażowania w proces nauki i pracownię laboratoryjną.
Jesteśmy przekonani, że zastosowanie metody projektowo-laboratoryjnej przyniesie wiele korzyści dla naszych uczniów i umożliwi im skuteczniejsze przyswojenie wiedzy biologicznej.
Wierzymy, że dzięki temu podejściu, nasi uczniowie będą bardziej zainteresowani tematyką biologiczną, a także będą mieli szansę rozwijać swoje umiejętności w zakresie pracy w grupie oraz umiejętności praktycznych.
Jeśli chcą państwo aby dzieci brały udział w nowoczesnej edukacji dostosowanej do zmieniającej się rzeczywistości zapraszamy do naszej szkoły, gdzie wszystkie nasze przedmioty wychodzą na przeciw oczekiwaniom rodziców i uczniów.
POWRÓT